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Hardware

샌디브릿지에 필요한 인텔 P67 칩셋 오류 관련 인텔측 자료

인텔 측에서 이번 오류에 관련해서 공식적으로 발표한 자료가 올라와 있어서 보여드립니다.
아래 주소로 들어가면 확인할 수 있습니다.

http://www.intel.com/consumer/products/processors/chipset.htm

위의 내용에서 발췌한 것중 중요한 것만 번역하겠습니다. (참고로 발번역 입니다....ㅡㅡ;)

Questions & Answers

Q: What is the issue?
- 이 문제는 어떤 것입니까?

A: Under normal operation, Intel® 6 Series Express Chipsets have an issue that may impact SATA ports 2-5. Contact your system manufacturer for more information.
- 정상 작동하에서 Intel® 6 Series Express Chipset 들이 SATA포트 2-5 에 영향을 줄 수 있는 문제있습니다. 자세한 내용은 시스템 제조 업체에 문의하세요.

Q: How do I determine if my system is affected?
- 제 시스템이 영향을 받은 것인지 어떻게 확인합니까?

A: Desktop systems using the Intel® H67 and P67 Express Chipsets and mobile systems using the Intel® HM67 and HM65 may be affected by this issue. Intel recommends that end users contact their place of purchase or system manufacturer for more information.
- Intel® H67 and P67 Express Chipset 을 사용한 데스크탑과 Intel® HM67 and HM65 을 사용한 모바일 시스템이 영향을 받았을 수 있습니다. 인텔은 사용자들에게 시스템 제조 업체 및 판매처에서 자세한 내용을 문의할 것을 권장합니다.

Q: What products are affected?
- 영향 받은 제품은 무엇입니까?


A: This issue only impacts Intel® 6 Series Express Chipsets (B2 stepping). This issue does not impact previous generation Intel® chipsets.
- 이번 문제는 Intel® 6 Series Express Chipsets (B2 stepping - B2 스테핑) 에만 해당됩니다. 이전 세대의 Intel® chipset 들은 관련이 없습니다.


Q: Are the 2nd generation Intel® Core™ processors affected?
- 2세대 Intel® Core™ processors (샌디브릿지...ㅡㅡ;) 는 영향을 받았습니까?

A: This issue does not impact 2nd generation Intel® Core™ processors.
- 2세대 Intel® Core™ processors (샌디브릿지...ㅡㅡ;) 들은 영향을 받지 않았습니다.

Q: Which specific Intel®-branded desktop motherboards are affected?

A: Intel®-branded motherboards that are potentially affected include: DP67BG , DP67DE, DP67BA, DH67GD, DH67CL, DH67CF, DH67BL.

Q: What is the process for returning opened or integrated Intel® 6 Series Chipset motherboards to distributors?

A: Intel is requesting that distributors accept returns from their customers opened or unopened (even beyond 30 days) if affected by this issue.

Q: Are previous generation Intel® Series Express Chipsets affected?
- 이전 세대 Intel® Series Express Chipset 들은 영향을 받았습니까?


A: No, this issue only impacts the Intel® 6 Series Express Chipsets systems with devices using SATA ports 2-5
.
- 아닙니다. 이번 문제는 SATA포트 2-5번을 사용한 Intel® 6 Series Express Chipset 시스템에만 영향을 받았습니다.

Q: I have a system affected by this issue. What should I do next?

A: There is no imminent failure, and your product should be replaced. Go to your place of purchase for more information in the coming days. Some retailers are continuing to gather details about the situation before responding to customer inquiries.

Q: What is Intel doing about this issue?

A: Intel has identified the cause of the issue and is taking the following actions:

•We are working with manufacturers who used this component to determine appropriate actions for systems that have been built and shipped to customers. These actions will be available from your place of purchase or system manufacturer in the coming weeks. Intel recommends that the end user contact the entity where the system was purchased for diagnosis and possible return.

•Intel has begun production of components that do not have this issue and will ship the new components to systems manufacturers as soon as possible.

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위의 내용을 확인해 보면 이번에 영향을 받은 칩셋은 Intel® 6 Series Express Chipset 들 중 B2 스테핑에만 해당되고, SATA 2 - 5번 포트에 문제가 있고, 자세한것은 제조사 및 판매처에 문의해라 이거군요... 그리고, CPU는 문제없다....
책임을 제조사에 떠넘기는 듯한 냄새가.....ㅡㅡ;

이전 포스팅에서 1월 9일 이전에 구매한 PC는 문제없다는 글이 있는데 특정 스테핑에서만 문제를 일으켜서 그랬던 거였군요....
아직 ASRock에서는 공식적으로 어떻게 처리한다는 내용이 없는데... 빨리 발표가 되었으면 좋겠군요....
(그래야 ASRock P67 Extreme4를 사용하고 있는 저도... ㅋㅋㅋㅋ ^^;)

위에서도 알려드렸지만 자세한 내용은 위에 알려드린 링크에서 확인하시기 바랍니다.